tre
Foto: Goodnews
MÕTLE ALATI SELLELE, KUIDAS KÜLALISTELE PAKKUDA PARIMAT ELAMUST! 

16. detsembril oli Heade uudiste saate külaline Soulteam Events asutaja Triinu Toomela, kes käis rääkimas sellest, kuidas korraldada südamega sündmust. Kui sündmusturunduse turg seisis paigal, tekkis Soulteamil aga tohutu hüpe. Miks see nii oli ja mida tähendab südamega sündmus?

Äratundmine, et töö teeb südame rõõmsaks

Triinu rääkis saates, et tal on ääretult hea meel, et ta hakkas 15 aastat tagasi sündmuseid korraldama, sest ei ole kunagi varem olnud nii õnnelik ja rahul. “Olen jõudnud äratundmiseni, et teen seda, mis päriselt mu südame rõõmsaks teeb ja paneb hinge helisema!” rääkis ta oma tööst ja lisas, et just selle tõttu oligi võimalik teha hüpe ajal, mis oli tegelikult sündmusturunduse jaoks keeruline.

 

Olen jõudnud äratundmiseni, et teen seda, mis päriselt mu südame rõõmsaks teeb ja paneb hinge helisema!

Triinu selgitab, et sündmusturundus on üks turunduse liike, mida ettevõtted kasutavad selleks, et turundada oma ettevõtet, brändi või toodet. Selle alla kuuluvad sündmused nii ettevõtete klientidele kui ka oma töötajatele, lisaks erinevate toodete tutvustused, lansseerimised, omamoodi promotsioonikampaaniad. Kõik sellised asjad, mida me televiisorist reklaampildina vaadata ja ajalehest lugeda ei saa, vaid saab kogeda.

Ta kirjeldab, et Soulteami töö näeb välja selline, et nende poole pöördub ettevõte, kellel on soov midagi teha kas klientidele, koostööpartneritele või töötajatele.

Esmalt peaks välja selgitama, miks üritust üldse korraldatakse. Sellele järgneb sellele kogu protsess, ideed, mõtted, sündmuse formaadi väljatöötamine, esinejate organiseerimine, koha broneerimine – kõik detailid sündmuse teostamisest järeltegevusteni.

Triinu tõdeb, et nad üritavad Soulteamis suunata kliente selleni, et sündmused ei ole lihtsalt pidu, vaid miski, mis aitab ja parendab osalejate elukvaliteeti – olgu see siis joogapraktika, toitumise loeng, mõni meelelahutuslikum tantsuõpe, praktilised teadmised läbi meelelahutuslike ja lõbusate tegevuste. Ta usub, et just seda peaksidki tänapäeva sündmused pakkuma.

Väljakutse on vanad traditsioonid üle vaadata ja teha need uueks. Triinu tõdeb, et eks hirm muutuste ees hoiab natuke tagasi ja arusaadav, et ehk vanema kollektiivi puhul tekib mure, et mis saab, kui töötajatele ei meeldi. Samas julgustab ta juhte mõtlema innovaatiliselt, astuma raamidest välja, et inimestele pakkuda midagi uut ja huvitavat.

Koroonaaeg annab võimaluse korraldada sündmusi teistmoodi

Korraldades kontaktsündmusi tuleb leida viise, et sündmus oleks ohutu korraldajale ja külalistele. Triinu paneb südamele, et ei öelda ilmaasjata, et kui tunned, et oled haige, tasub jääda koju. Samas on koroonaaeg andnud võimaluse teha midagi teistmoodi.

Ta toob lihtsa näite kodustest jõuluüritustest – ei pea jõuluvana kutsuma tuppa, vaid võib teda tervitada ka õues. See annab ka võimaluse vahepeal tõusta, end liigutada ja värsket õhku hingata.

Koroona puhul on oluline järgida reegleid ning leida lahendusi. Näiteks saab teha söögiala ja tantsuplatsi eraldi ruumidesse – tantsida ruumis, kus ollakse maskidega ning toitlustusruumis maskid söömiseks ära võtta.

Triinu toob ka näite, et nad on teinud tavaliselt ühele suurele ettevõttele laste jõulupeo 300 inimesega ühes ruumis. Eelmisel lahendati see olukord aga nii, et kutsuti pered loomaaeda, anti lastele pakikesed ning pered said loomaaeda avastada. Kui aga üritus peab läbi saama kell 23, miks mitte korraldada hoopis pärastlõunane brunch?

Praegustel aegadel on väga populaarsed ka veebisündmused. Triinu selgitab, et kontaktsündmuse puhul mõeldakse hoolega läbi kõik pisiasjad – kuhu pannakse üleriided, kust saab tervitusjoogi, kus on toitlustusala, lava, tantsuplats. Seda selleks, et inimesel tekiks võimalikult vähe küsimusi ning et ta üritus kulgeks probleemivabalt ja nauditavalt. Ta toob välja, et veebisündmustega on tegelikult sama – aga sel juhult tuleb arvestada sellega, et inimene on teisel pool ekraani üksinda ning kui tekib mõni tõrge, peab tema jaoks olemas olema ning hoolega läbi mõelda kõik sammud – alates sellest, kui inimene lülitab oma arvuti sisse.

Monika Kuzmina ja Triinu Toomela
Monika Kuzmina ja Triinu Toomela. Foto: Goodnews

Kuidas korraldada südamega sündmust? 

Küsimusele, kuidas sündmust korraldada, vastab Triinu, et see sõltub konkreetse ettevõtte inimestest, mida nemad soovivad. Ta usub, et kõige tähtsam südamega sündmuste korraldamisel on teha seda nii, et asetad end kutsutud inimeste kingadesse ja mõtled, kuidas pakkuda neile parimat elamust!

“Minu enda kõige suurem tunnustus ja õnnehetk on olnud see, kui klient pärast sündmust tuleb ja ütleb, et see oli nii äge üritus, et ületas tema unistusi,” rõõmustab ta.

Häid mõtteid ja nõuandeid

  • Taevas ei ole sündmustele piiriks.
  • Südamega elamine teeb sinu südame rõõmsaks ja paneb hinge helisema.
  • Kõik sellised asjad, mida me televiisorist reklaampildina vaadata ja ajalehest lugeda ei saa, me saame neid asju kogeda.
  • Tihtipeale ettevõtetes arvatakse, et suve- ja talvepäevade korraldamine on kohustuslik, aga olulisem selle taga on põhjus, miks seda tehakse.
  • Sündmused koosnevad nii miljonist detailist, nendest vabanemine annab ettevõttele rohkem vabadust.
  • Hetkede loomine ja nende märkamine on sündmuse juures väga oluline.
  • Koroonaaeg on ajutine ja see tuleb võimalikult palju enda kasuks tööle panna, see annab võimaluse korraldada sundmusi teistmoodi.
  • Piirangud on olnud meil alati, ka enne koroonat ja nendega saab teha ägedaid asju.
  • Tänapäeva sündmuseid ei korraldata enam lihtsalt peona, vaid selliselt, et see arendab inimest.
  • Et saaks pakkuda inimestele midagi uut ja huvitavat, tuleb astuda raamidest välja ja muuta vanu harjumusi.
  • Sündmustel osalejatele tuleb pakkuda seda sisu, mida nad päriselt hindavad.
  • Praegusel ajal peabki olema rõõmus, see on ainuke viis, kuidas sellist toredat elu elada, arvestades seda, mis ümberringi toimub.
  • Väga mõnus on vahepeal söögilaua tagant üles tõusta, end sirutada ja värsket õhku hingata, et jõule mõnusalt edasi veeta.
  • Sündmuste korraldamise juures on esmalt oluline kliendi soov.
  • Sa õpid tundma ettevõtet, inimesi, nende väärtuseid, mis on neile oluline ja mis on nende tagatoa nüansid, mida nad võibolla ei oska isegi kirjeldada ja läbi selle on sul võimalik ka klienti heas mõttes üllatada.
  • Aseta ennast nende inimeste kingadesse, kes on sündmusele kutsutud, nii saad pakkuda parimat elamust, korraldada südamega sündmust.

Kuula täispikka raadiointervjuud Kesk-Eesti TRE raadiost

Loe intervjuu kokkuvõtet portaalist Goodnews