KUIDAS KORRALDADA GOLFISÜNDMUSEID?
Kevad kuulutab hooaja algust, kus õues saab taas korraldada erinevaid suuremaid ja väiksemaid sündmusi, festivale, kohtumisi ja kokkusaamisi. Sündmuste korraldamise ekspert ja üritusturundusagentuuri Soulteam asutaja Triinu Toomela innustab ettevõtetes tegema töötajate- või kliendisündmusi golfirajal. Golfikeskused pole reeglina linnadest kuigi kaugel ning see võimaldab mõnusat lühikest väljasõitu tavapärasest töörutiinist eemale koos oma töökaaslaste või ettevõtte klientidega.
Golfiväljakul võib korraldada nii tiimipäeva kui kliendisündmust
Toomela soovitab, et töökaaslastega golfirajale loodust nautima minnes võiks arvestada osalejate erinevate teadmiste ja tasemetega golfist, seega tuleks iga sündmuse puhul lähtuda osalejate kompetentsist ning vajadusel kaasata sündmuse programmi ka harjutusväljak kõikidele nendele, kes alles teevad tutvust golfimänguga. Kogenenumad mängijad saavad omavahel rajal võistelda ja kätt proovida.
Toomela julgustab tegema ka kliendiüritusi golfiklubides. Golf on paljude lemmikhobiks ja -harrastuseks, seega miks mitte kutsuda ettevõtte kliendid restoranikülastuse või tavapärase vastuvõtu asemel hoopis aktiivsemalt aega veetma golfiväljakule. Pärast golfimängu saab klubi restoranis pidada kõnesid, autasustada parimaid, pakkuda meeleolukat programmi ning nautida head toitu. Lisaks on golfirajal veedetud aeg üüratu tähtsusega, sest kui ühes tiimis kohtuvad ettevõtte müügiinimene ning potentsiaalne klient, siis tähendab see sisuliselt paar-kolm tundi segamatut aega, mil oma ettevõtte teenuseid tutvustada ning kliendi küsimustele vastata.
Golfimängu saab põnevamaks teha mitmel moel
“Golfisündmus ei pea olema tavapärane golfimäng, vaid seda saab vürtsitada ja lõbusamaks muuta erinevate tegevuste ja temaatikatega, mis on põimitud mängu sisse,” ütleb Toomela. Näiteks on Soulteam varasemalt teinud golfivõistluse nimega “Reis ümber maailma”, kus iga rada tähistas erinevat riiki ja vastavalt sellele olid raja ääres ka erinevad joogid, snäkid ja muusika. Näiteks Eesti rajal pakuti kiluvõileiba, Hispaania rajal aga värskendavaid kokteile.
Ühel golfisündmusel tegi Soulteam golfiautost diskoauto, kus käis muusika ning tagumisel istmel olid külmakastides joogid. Neiud sõitsid ühe raja äärest teise ja aitasid mängijatel janu kustutada.
Ettevõtete sündmuste puhul saab golfiüritustele sisse põimida ka näiteks ettevõtte väärtused, mida annab lisategevustega siduda. Näiteks võib mängijatest moodustada tiimid, kes igas punktis peavad vastama teatud ettevõtte väärtustega seotud küsimustele. See küll võtab aega, aga on lõbus ja teeb tavapärasest golfimängust natuke erilisema sündmuse. Toomela toob näiteks, et ühel heategevuslikul golfisündmusel oli iga rada erineva sponsori poolt bränditud ning kui mõni mängija lõi rajal hole-in-one löögi, siis sai ta antud sponsorilt, kelle rajal see saatuslik löök parasjagu löödi, märkimisväärse kingituse.
Golfisündmustel võib vabalt teha ka moeetendusi – näiteks golfiriiete moedemonstratsiooni ja esitleda golfivarustust ning rääkida uutest toodetest, mis golfihuvilistele kindlasti huvi pakub.
Golfisündmus kui emotsiooni tekitaja
Golfisündmuste peamine tõmbenumber on siiski aktiivne aja veetmine vabas õhus looduse keskel, mis on hetkel eriti aktuaalne, sest veebisündmustest ja laua taga istumisest on saanud juba küllalt. Kevade saabumisega paras aeg golfisündmustele mõtlema hakata ning neid planeerima asuda. “Kogemus näitab, et golfirajal korraldatud sündmused on mõnusa meeleoluga koosviibimised, mis ei ole lihtsalt kokkusaamised vaid see on emotsiooni loomine koos mõõduka aktiivse tegevusega, mis pakub nii vaimset kui füüsilist heaolu ning jääb seetõttu ka kauaks meelde! Lisaks ei nõua golf väga suurt sportlikku ettevalmistust ning on jõukohane pea kõigile,” sõnab Toomela.
Artikkel on avaldatud 12.04.2022 portaalis www.ajakirigolf.ee